sims3lover

Alla inlägg under april 2013

Av sims3lover - 24 april 2013 15:45

Hade glömt bort att svara på resten av frågorna. Här kommer dom senaste 4 frågorna.

Kom ihåg att säga till om ni vill vara anonyma!


Kan inte du göra en sims film om Pretty Little Liars? :D - Molly
Svar: Jag hade faktiskt tänkt göra det, Molly. Men det som blir lite svårt är att göra personerna och självaste handlingen. Men jag ska försöka allt vad jag kan. Men det kan dröja några veckor till jag är klar. Men om jag skulle göra en film så blir det nog inte samma handling!


Kan man träffas i sims? - Erika

Svar: Det beror på hur du menar. Om man köper sims 3 i rampljuset så kan man skicka över en sims gubbe till en annan :) men annars så kan man inte det, tyvärr.


Hur länge har du spelat sims? - Alexandra

Svar: Jag har faktiskt ingen aning. Tror då jag har spelat i 4-3 år.


Kan man spela medeltid i självaste sims 3? - Anonym

Svar: Nej det går tyvärr inte. Sims 3 och sims medeltid är två olika sims. Så tyvärr så går inte det!


Fortsätt att skriva frågor. Glöm inte att skriva i frågerutan också!




Av sims3lover - 24 april 2013 15:39

Hej allihopa.

Jag har inte haft tid att skriva något på länge. Men jag ska försöka bli bättre på det. Ikväll eller kanske imorgon ska jag försöka lägga upp något roligt.

Ha det så bra idag då. Njut av bilden!


                     


Av sims3lover - 14 april 2013 22:15

Hejsan kära läsare!

Har fått lite frågor som jag har tänkt att svara på. Jag kommer svara på 3 av 7 frågor i det här inlägget. (Då ni ställer frågor kan ni alltid säga till mig att ni vill vara anonyma och då skriver jag inte era namn vid frågan). Ni kan även ställa frågor på thesims3.com och då svarar jag här på bloggen.


Hur laddar man ner saker till sims? - Anonym

Svar: Det står längre ner på bloggen hur man gör.  


Hur kan man se vilket kön barnet är medan sims gubben är gravid? - Moa

Svar: Du måste vara den högsta nivån som läkare. Annars kan du alltid fuska dig till det. Genom att klicka på brevlådan och sedan gå under jobb och sånt och sedan klicka på sjukhus (eller vad det nu står?) och där kan du välja vad du vill ta för nivå. Välj då det högsta och sedan kan du klicka på simmen som är gravid och klicka på Ta reda på kön (tror det stod något sånt) och sedan får du vänta nån minut och sedan får du reda på det!


Kan man spela utan sims skivan? - Anonym

Svar: Asså jag har ingen aning faktiskt. Jag kör med skiva och man kan göra på något speciellt sätt så att man slipper ha skiva. Men tyvärr så vet jag inte hur.



-

Av sims3lover - 11 april 2013 13:45

   

-

Av sims3lover - 10 april 2013 15:45

Hej, vad gör alla?

Jag satt nyss och tittade runt på mina gamla sims bilder som jag har tagit förra året. Vissa skämdes man över och vissa var hur roliga som helst. Men jag hittade fyra favoriter och dom tänker jag visa strax :)

Jag hade även tänkt visa några sims videosar kanske imorgon. Skratta inte över den dåliga engelskan jag har då, för det är inget jag är stolt över. Men men.. här ska ni få se några bilder :)

PS: Skriv i frågerutan om ni vill något eller ställ frågor om sims. Berätta gärna det ni vill ha hjälp med i självaste simset så jag kan hjälpa er.

Ha en bra dag!


 


Av sims3lover - 7 april 2013 21:00

Hejsan svejsan!

ladda ner min senaste sims gubbe från thesims3.com. Det följer med massor av snygga kläder, smycken och snyggt smink. Så gå in på min användare Jenny98746 och gå på min studio och där finns min senaste gubbe att ladda ner.

Ta chansen och gör det nu :)

OBS: Ställ frågor nu, gärna idéer också om vad jag ska visa här på bloggen!


 

Av sims3lover - 6 april 2013 23:00

Jag tänkte visa steget om hur man laddar ner saker. Själv laddar jag ner från thesims3 hemsidan och simsresource.com. Så jag tänkte visa en klänning som jag laddar ner från simsresource.com


 


1. Gå in på simsresource.com och skapa en användare för att kunna ladda ner något och det är GRATIS.

2. Sen går du på Downloads knappen och trycker på Sims 3 och väljer show all.

3. Sedan bläddrar du och tar det du själv vill ladda ner. (Ta sakerna som går att ladda ner, ta där det står Free today eller om det inte står något. Men ta inte Subscriber).


   


4. Sedan klickar du på download knappen och då kommer det upp en liten ruta där det står en text och sedan bredvid texten så står det öppna,spara och avbryt. Klicka då på öppna. Det kommer ladda en liten stund och öppna sig automatiskt i sims startprogrammet.


 


5. Oftast så brukar sakerna laddas automatiskt och installeras automatiskt då man laddar ner från den sidan. Men för säkerhetsskull så klickar ni i rutan på det ni vill installera och sedan klickar ni på knappen installera.


 


 Om ni har gjort rätt så kommer det se ut exakt såhär. Ni bara väntar tills det har laddats klart.


 


6. Så, nu är det klart! om det står att det lyckades och sedan klart i slutet så finns dina saker i självaste simset. Så det är bara att köra igång spelet och använda dom nya grejerna. Glöm bara inte att trycka på OK knappen.


Lycka till!

Glöm inte bort att fråga saker i frågerutan och rösta gärna på vilket spel ni tycker om.

Av sims3lover - 6 april 2013 00:45

 

Här är några bilder som jag har tagit själv under kvällen. Glöm inte att skriva i frågerutan om ni undrar något!

Fler bilder och hur jag gör för att få dom perfekta bilderna kommer jag skriva senare i ett annat inlägg.

Ni kan även önska saker som jag kan göra. T.ex hur jag bygger mina hus, hur jag tar bilder, hur man tar i rätt vinkel och andra saker. Om ni vill ladda ner några av mina gubbar så gå in på thesims3.com och sök på Jenny98746 så hittar ni vad jag har gjort (Jag vet. Jag är inte nöjd med namnet direkt). Skicka även en vänförfrågan och då ses vi senare.

Ha en bra kväll! :)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej vid 15 år och jag kommer blogga om the sims 3. Om ni vill ställa frågor om sims så är det bara att ställa frågan i frågerutan.
Ibland kommer jag ha med mig en annan tjej som hjälper till på den här sidan.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om the Sims 3 Universitetsliv?
 Bästa spelet!
 Rätt okej
 Inte det bästa
 Tråkigt!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards